cim_nevjegy

1132. Budapest; Nyugati tér 5.
1. emelet 5. (30-as kapucsengő)

1132. Budapest; Nyugati tér 5.
1. emelet 5. (30-as kapucsengő)

Mi az ízület?

Röviden az ízület teszi lehetővé mozgékonyságunkat. Az ízületek (articulatio) egy vagy több csont összeköttetései, ahol a csontok elmozdulnak. Normális esetben súrlódásmentesen mozdulnak el. Az ízületi porc elmozdulását az ízületi folyadék segíti elő, azonban előfordul, amikor az a könnyed elmozdulás akadályozott lehet.

Mitől fájhat az ízület?

Ízületi fájdalom miért fáj
  • mozgáshiány – ahhoz, hogy az ízületi folyadék olajozottan segítse az ízületi felszínek elmozdulását, mozgásra van szükség!
  • az ülő életmód – pang a folyadék az ízületekben, így nincs jó keringés, energiaáramlás.
  • túlsúly – nagyobb terhelést ad az ízületei felszínekre.
  • táplálkozás – vannak olyan élelmiszerek, amelyek segítik a gyulladásos folyamatok létrejöttét.

Mitől fájhat még az ízület?

  • ha nincs megfelelő erő és rugalmasság az ízületeket körülvevő izmok és fascia rendszerben,
  • ha nincs egyensúly és nem megfelelően terhelődnek az ízületek és izmok – valamelyik túlterhelődik, vagy működése nem tud érvényesülni, akkor kialakulhatnak sérülések!
gyulladáskeltő élelmiszerek

Ha túlterhelődnek bizonyos ízületek, akkor nagyobb nyomás kerül az ízületi porcokra és ez sokszor észrevétlenül, lassan kúszik be előbb érzékenység, majd fájdalom képében a mindennapokba. Később elindulnak az ízületi kopások, amikor a porc felszín károsodik. Ha erre időben reagálunk, manuálterápia, izomegyensúly kialakítása, torna, rendszeres mozgással, akkor ez visszafordítható, de egy bizonyos idő után semmilyen csoda porcépítő, ízületbe adott injekciók sem tudják az elhasználódott porcot pótolni. Sajnos már csak a műtét hozhat megoldást, de NE jussunk el idáig!

Az életmód és étkezés is nagyban fenntarthatnak gyulladásos folyamatokat az ízületben. Nagyon sok olyan anyag van, amelyek gyulladásfokozó és fenntartó hatással bírnak. pl.: omega-6 tartalmú élelmiszerek, cukor, tej, stb.
Autoimmun folyamatok is kialakítanak gyulladásokat, amelynek genetikai alapja is van, de az hogy érvényesül az nagyban függ az életmódunktól, stressz kezelésünktől és a táplálkozástól is.

Sokszor kapjuk azt a kérdést ”Mit tehetek Én ?”, hogy jobban legyek?

stabilizálótorna
  1. Keress megfelelő segítséget, szakembert, azaz manuál terapeutát, vagy gyógytornászt, hogy felépíts magát a jó terhelést – ebben mi is tudunk neked segíteni!
  2. Végezd a javasolt tornagyakorlatokat!
  3. Légy tudatos a mozgásra!
    • Ha tested kezd egyensúlyba kerülni, építsd be rendszeres mozgást az életedbe! A gyógytorna nem elég, kell a rendszeres aktivitás (séta, túra, úszás, bicikli, bármi mozgás, amit szívesen végzel és nem azért, mert ezt javasolta az orvos! Persze kérd ki szakember véleményét, hogy a te problémádhoz illeszkedve, hogyan csináld!
  4. Légy tudatos a táplálkozásra, figyelj a bevitelre és kerüld el a számodra nem javasolt ételeket!
  5. Keress olyan tevékenységeket, lehetőségeket, amikor kicsit kiengedheted a stresszt, ÉN-idő, stresszkezelő mechanizmusok, mind például légzéstechnika, vagy a mindfulness technika, stb.
  6. Legyél sokat a természetben!

Reméljük sokat segítenek a fentiek, ha pedig segítségre lenne szükséged, bizalommal keress minket elérhetőségeink egyikén!

Vélemény, hozzászólás

Kategóriák